Saturday, 8 November 2014

pizza by roti arab

Hello..
Hobi aku suke makan..dah suke makan pandai jugak masak orangyer...cewah angkut bakul aku ni..tak la expert memasak..tapi nk masak cincai2 tu boleh la..hihi..
Kan aku cakap aku nak buat pizza..so hasilnyer..sabo ea haha..tak sampai setengah jam pon buat..dan tak sampai setengah jam masuk dalam perut ku haha..

Aku buat pizza ni guna roti arab..xad masa aku nk buat doh tu semua..alang-alang ad roti arab tu aku buat la pizza tu..selalu aku buat cicah ngn sambal tumis..marvellous ok!

Jop tengok pizza aku ni haha..sorry gmbr blur..tak sabar nk makan punya pasal la.


Tu la bahanyer..mayonis aku mkn dengn pizza tu..Bukn letak masa nk bakar ok..


Siap untuk di bakar di oven..aku sapu majerin dekat bawah dulang tu supaya tak lekat..caranyer.. cara aku la ea..sapu sos cili atas roti..potong dadu hot dog..letak la cheese sebanyak mana..n last aku tabur serbuk oregano..then bakar la selama 10 minit

DAN....


Siap! Sedap la..aku sume sedap..apa yng x sedap pin tak tau ler hihi..


Nyummmuyyyy!!makan sorang sampai jilat pinggan..opppsss: D

Itu ler cita pasal pizza cincai dari aku hihi..sedap mcm kat giant keh2..xkn nk sama kn mcm pizza hut n dominos..jauh beza la kn haha..

Ok bye; )














No comments:

Post a Comment