Tuesday 18 November 2014

kita jalan ke melaka

Asslamualaikum pada yng membaca..

Aku nak selit kat sini aku p melawat melaka melaka tempoh hari..gaya macam orang asing jer kn hoho..aeh lagipon aku belom sempat menjajah melaka selama aku duduk di malaysia ni haha..bukan tak pernah jejak melaka..pernah tapi x pergi lagi tempat bersejarah tu..tak sempat..minggu lepas la aku dapat tengok negeri melaka..banyak lagi sebnarnyer tempat aku belum lewati...huhu..

Aku gerak dari segamat naik bus mara liner..aku puas hati naik bus mara liner x bising macam sestengah bus..macam bunyi spring ngok ngek2 bunyi..haha..ok..pukul 2.30 aku sampai ke melaka sentral..aku dijemput oleh adik aku..die la yang membawa jlan melaka..dah jadi orng melaka kn..adik aku study dekat uitm bandaraya melaka jugk..lepas sampai asrama adik aku..kitaowng rest jap..makan2 kat medan selera tu..pukul 4 start la berjalan..naik kaki ok...x naik riverr cruise or bus pun..dari asrama uitm ke bandar hilir..jauh jugak la..dalam sejam..sambil berjalan sambil tengok pemandangn..best..haha..tapi takut jugak..sebb jalan macam sunyi..most people naik river cruise..ada pelbagai cabaran kena harungi masa nak balik..t aku cita: D

Jop la layan gambar sepanjang perjlanan ke bandar hilir



Ada art street gak haha..adik aku n aku

Tunggu buah hati datang..
Abaikn kalau badan aku yng gemuk menyakitkan mata haha..




Kitaowang jalan ikut tepi sungai ni..



Ni kat dalam kapal..


Ouchh..hensem boy..xtaw ank sapa ni haha..


Setiap photo ad kengan haha..


Kita beljr serba sikit pasal sejarah yer




Lepas jln dekat kapal n muzium ap x ingat pulk..kitaowng jln dekat kedai depan tu..ada la jual sourvenier jugk..ramai pelancong dri china masa tu..

Pukul 6 macam tu kitaowang balik..nak naik kapal cruise tapi mahal pulk..katanyer hari jumaat rm 15.00..hari biasa rm 10.00..disebbkn hari jumaat aku pergi..mahal jugk bg aku..nk save duit punye pasal kitaowang jln kaki..time nk jln kaki buat hal pulk ..payung rosak!! Dah la hujn lebat gila..aku n adik aku terpksa redah hujan hingga la ad tempt berteduh..huh..adventure btul haha..payung rosak sebb angin kuat..




Masa gambar pergi..gambar blik memng x sempt nk ambik..ingat nk rakam kitaowng berhujan..tpi syg kang x pasal fon aku rosak haha..dengan baju n beg basah dah..

And time nk balik terjumpa pulk mat gam..astaga..lagipon x baper cemas..sebb dri awal adik aku kata bhya sikit sebb biasa ad mat gam or peragut..pastu nak lalu terowong tu mat gam tu kata adik nak lalu..lalu jer la..kita x kacau pon..ingat sorng rupnyer ad 5 geng die haha..aku x nk ambik risiko..aku kte baik kita ikut jln raya..terpkasa kitaowng menyeberang ikut jln raya..kita x taw ap jd..mana taw masa jln di tarik nyer beg..susah lee wei..

Akhirnyrr..tepat pkul 7 sampi hostel..rest kaki..pent jugk jln..next time bawak mak pulk..tpi x jln kaki..naik kapal cruise..gila mne larat mak nk jln haha..pastu pukul 8 mkn..n blik hostel..n tido..tu je aktiviti first day aku kat melaka..

Jumaat-14.11.2014

Bersambung........

















No comments:

Post a Comment