Monday 6 October 2014

Ni baru jaga anak kucing

Assalamualaikum...
Aku baru dapat restkan badan aku kat tilam ni ha..biasa routine aku buat masa sekarang..pukul 6 dah bngun solat subuh pastu kemas tempat meow then kemas umah..dan masukkan air tebu dalam botol untuk dijual..oh buat masa sekrang aku kerja dengan abah aku sementara dapat kerja yang tetap..aku rasa nak jual air tebu dari makan gaji ada gak haha..tapi abah kata niaga ni untuk sementara jer..nak tak nak aku kena cari kerja jugak...hoho..doakan aku ea cepat dapat kerja..kalau cepat kena pinang lagi bagus..eah nakal aku ni..hehek..gurau jer la..

Tadi ada peristiwa cemas berlaku kat....kucing aku..si hitam kecik..pagi tadi aku tengok die terkaku..macam nak mati..then cepat2 aku selimutkan die takut dia kesejukan..antara ketiga2 anak kucing die paling kecik la saiz badan nyer..selepas 3 jam baru aku tengok die ok sikit..pastu aku bagi susu..pastu bagi ikan rebus..geli hati pon ada tadi mcam nak mati ni elok pulak makan..korang imagine kan la ae..aku tak sempat amik gambar peristiwa pagi tadi..
....................................................................................

pukul 8.00 p.m tadi aku p kedai beli untuk budak2 ni makanan..sebenarnye beli untuk budak hitam kecik tu jer la..last2 ko tengok sape yang menghabiskan akhirnyer..


aku beli peket kecik je tu..bukan kedekut tapi takut die x makan..tahu la kucing aku banyak cerewet seh..and ni untuk adult punya nak tak nak beli jer la kang lapar pulak..t beli lagi ea selera sangat nampk


makan makan macam tuan ko jugk kuat makan haha..aku bg sikit takut die poo cair pulk sebb whiskas adult..kena tanye yang pakar ank kucing boleh ke makn adult punye huhu..


ha ni la budak2 yang menghabiskan hitam kecik punya makanan..makan berjemaah ea..asal macam banyak perkataan makan je @@


yang ni mampu tengok jer..cian die..aku x bg sebab kn die ad sakit batu karang dulu..so pmknan die kena jaga..kucing jntan parsi pemakan die kena jga..ni baru aku tahu haha..



ni mknan khas die..royal canin..mahal sikit x ape la kan jnji die sihat..rezeki dengn kucing kena kongsi jugak...aku klu pasal makan tak berkira pon..klu nk beli beg..kasut ke ap memng aku berkira hoho..tngok mknan lgi pnting untuk ak jgk eak :D


ha dah sudah makan basuh tangan muka tu ea..haha..


majuk ke abg..huhu..


itam nk tido dh ni..cepat sembuh ea hitam..tapi x taw penyakit die ap masa pagi tadi yang mcm nk mati dh sangt huhu..aku rasa sebb lapar la kot..sebb mlm tadi x bg susu aku bg air masak je..sebb bru lik jln penat sangat so aku terus bg air masak..maaf yer nak itam..sekrang tengok ok dh bertenga..alhmdulilah

ni baru aku jaga meow..dh rasa risau klu meow lapar..sakit..klu jga ank mcm ne eak..mesty lgi syg hihiw..aku memng pencinta kucing..dri x suke trus rasa syg..dulu kecik2 aku takut dengn kucing..geli dengn bulu die agknyer hihi..pastu aku mule suke kucing sejk aku bela ank kucing yng aku jmpe kat longkang..ceh..ad perasaan simpati gak aku mase kecik2..aku jumpe kucing tu kat ladang tempt abh krja dulu kat phang..pastu masa nk blik ke segamat rumh kami sekeluarga la aku tetap bawak kucing tuh..aku letak dlm beg kecik aku..nasib xad orng dengr hihi..comei jer rasa aku masa tu bwak kucing letk dlm beg haha..aku ingat ok..hihi..masa tuh dlm 6 thun ingt la jugk memori2 mase kecik..

ok la penat pulak tangan menaip..

p/s:kek aku x menjadi so xad story pasal kek la!grrr...aku bab buat kek x bpe handle..tapi buat2 handle..so x mnjdi kek aku..adik aku kata tak sedap..kuang asam punye budak haha..ok x ap cube lgi..aku x kn putus ase..byez..:)





















No comments:

Post a Comment