Sunday 5 February 2012

sayang my boi

Salam..

Ai,,lama rasa tak menaip and menulis..Next week mesti aku busy dengan kerja-kerja pejabat  aku huk2..cehhhh..ahhh..aku belum puas untuk berehat...i want sleep until ending my life haha..merepek la aku ni..wakaka..K,actually nak cerita aku ada kucing baru hehe..comel lagi nakal..dia seekor kucing jantan,hitam,nakal,cerdik yang aku ambil jadikan sebagai anak angkat aku hehe..untungnya budak hitam dapat mummy macam aku ni..:D

Aku bela dia dari kecik lagi..usia dia masa tu rasanya dalam 20 hari,aku bukan jahat nak rampas dia dari ibu dia..but aku kesian tngok ibunya tak dibagi minum susu..so apa lagi..aku rampas budak hitam tu dari ibunya..sorry m.cik..(ibu si hitam)..Pada mulanya,hitam tersangat-sangt lah lemah..sehingga aku terpikir mungkin hayat dia tak akan lama hidup dekat dunia ni..Then,aku buat susu untuk dia untuk mengisi perut dia yang kosong tu..and tersangat la happy aku apabila dia menunjukkan reaction yang bagus huhu..sambil aku bagi dia minum susu sambil aku bisik kat telinga dia supaya kuat..jangan lemah..:D

Actually,sebelum ni pon aku pernah bela anak kucing tanpa ibu dia..tpi semua mati..tpi hitam ni dari len huhu,,kuat kan dia..mungkin dia nak hidup sangat tu..kalau nak tahu mata hitam sebelah kiri dah jadi cacat..walaupon mata dia macam tuh aku tak geli pon..sebab dia makhluk Allah juga.Mungkin bagi orang lain geli dengan mata dia tuh..Dia bukan cacat..tapi sebabkan ibunya tak jaga..kecian hitam aku ni :(



Ni hitam yang aku ceritakan tadi..atau pnggil "boi"

Cute tak anak aku ni huhu..mata sebelah kiri dia sakit..mula-mula aku bela memang besar benjol mata dia..sekarang dah ok dan cergas samapi aku tak larat nak terjaga huhu..



Ha,ni mata dia dah ok sikit..mata dia cantik sebenarnya.

Ok tu jer la nak di kongsikan kisah hitam yang selalu buat aku terhibur..bukan aku jer..tapi all my family :D
Thank budak hitam..ok t aku upload banyak2 gambar dia..and aku ada lagi kucing kesayangan..but jenis persian..

P/S: jangan la kita mendera haiwan..kerana sesungguhnya haiwan adalah makhluk ciptaan Allah..Thank

         

No comments:

Post a Comment